La Fundació organitza unes jornades sobre la figura de l’escriptor Julio Verne a Dénia

Les jornades se celebraran els dies 6, 7 i 8 d’abril en Baleària Port (Dénia)

La Fundació Baleària i la Societat Hispànica de Jules Verne organitzen unes jornades els dies 6,7 i 8 d’abril sobre la figura de l’escriptor francès a la Casa de la Paraula de Baleària Port, Dénia. Aquesta activitat, que aglutina una exposició i diferents conferències, té com a objectiu donar difusió a l’obra de l’autor per aprendre sobre Verne, els seus viatges, el mar i el Mediterrani.

El primer dia a les 19:30h s’inaugurarà l’exposició de Jules Verne, en el hall de l’estació Marítima que estarà exposada tot el mes d’abril, i en la qual es podrà veure una àmplia col·lecció de l’artista juntament amb l’explicació detallada del secretari de la societat verniana, Nicolás Moragues, doctor de la Universitat dels Illes Balears (UIB) i cofundador de la Societat Hispànica de Jules Verne. Les obres que s’exposaran són variades entre les quals es podran veure cartells de teatre, còmics, mapes de les rutes dels seus viatges, il·lustracions, postals, jocs de cartes i alguns dels seus llibres publicats.

El divendres dia 7, el professor Pasqual Bernat, doctor en Història de la ciència i un gran coneixedor de l’escriptor i les seves obres, realitzarà a la Casa de la Paraula a les 19:30h la conferència “A bord del Nautilus. Quan Jules Verne ens explica la mar”.

En l’última jornada està previst un vermut-col·loqui a l’Hotel Nou Romá que estarà presidit pel físic Jesús Navarro i que tractarà “les moltes facetes de Verne”. A la tarda, tindrà lloc l’última conferència a càrrec del professor Javier Urdanibia que parlarà sobre “Verne tal qual és”.

Sobre la Societat Hispànica de Jules Verne

Es tracta d’una associació sense ànim de lucre, creada en les Illes Balears, que compta amb socis de 20 països de tot el món i que té com a objectiu recopilar, processar i difondre informació sobre la vida i obra del literat francès Jules Verne. El llegat literari de l’autor és ampli i variat i està considerat el segon escriptor més traduït de tots els temps amb obres tan conegudes com 20.000 leguas de viaje submarino, La vuelta al mundo en 80 días o Viaje al centro de la Tierra. Cal destacar, la relació que va tenir l’autor amb les illes, especialment en dues de les seves novel·les: Héctor Servadac (1877) que fa referència a Formentera, Ceuta i Mostaganem i Clovis Dardentor (1896) centrada a Palma de Mallorca.