La Sala Coll Alas de Gandia inaugura l’exposició d’art sostenible ‘Els ODS dels Baleàrics’ promoguda per la Fundació Baleària

La Fundació Baleària impulsa l’exposició col·lectiva ‘Els ODS dels Baleàrics’, que organitza junt amb el Govern Balear, a la Sala Coll Alas de Gandía, amb el que suposa una nova col·laboració amb el cosnsitori d’aquest municipi. Fet que ahir es va celebrar el Dia Mundial Contra el Canvi Climàtic, el regidor delegat de Cultura de l’Ajuntament de Gandía, Nahuel González, i el regidor delegat de Turisme i Platges, Vicent Mascarell, acompanyats pel gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez Ivars, el comissari de l’exposició, Antoni Torres Mascarell, i dues de les artistes balears que han participat en la iniciativa, com són Natalia Ribes I Empar Boix, han assistit a la inauguració de la mostra, que pretén conscienciar i implicar a la ciutadania en la lluita en contra del canvi climàtic.

Després de gaudir de les diverses obres, González ha explicat que aquestes, íntegrament elaborades per artistes balears, valencians i argelins, representen cadascún dels 17 ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), un conjunt d’horitzons que formen part de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides: “Hui portem obres d’artistes importants, artistes que vénen a expressar a través de diferents estils, des de l’escultura fins a les arts plàstiques, el que són els Objectius de Desenvolupament Sostenible, uns objectius pels quals hem de lluitar totes i tots des de les administracions, des de les institucions, fins a la ciutadania, i a través de l’art en aquest cas podem fer-ho possible”. A més, ha agraït a les entitats organitzadores i als artistes la implicació en una iniciativa imprescindible en el context actual: “En un moment de crisis emocional, social i econòmica com la que estem vivint, recórrer a l’art és molt important”.
Per la seua part, tant Pérez com Torres han posat en valor la importància d’una iniciativa conjunta entre ambdues entitats que pretén, mitjançant l’intercanvi cultural, visibilitzar i conscienciar a la ciutadania sobre unes qüestions tan importants com són els ODS i l’Agenda 2030 de l’ONU.

Finalment, les dues artistes de l’entitat balear han reivindicat la cultura com un mecanisme de conscienciació i responsabilitat global necessari per aconseguir