La sala Es Polvorí de la Fundació Baleària exposa l’obra pictòrica de Mónica Fuster

La mostra s’inaugurarà el 2 de maig a les 20h i es podrà visitar fins al 28 de maig

La sala Es Polvorí, que gestiona la Fundació Baleària, inaugurarà el 2 de maig a les 20h l’exposició “Multiplicitat i moviment. Obra gràfica 2006-2016” de la mallorquina Mónica Fuster. La mostra és un selecte recorregut per alguns dels projectes gràfics dels últims deu anys d’aquesta artista plàstica que destaquen pel seu caràcter experimental i la seva interrelació amb altres mitjans visuals i sonors. Aquest treball es basa en el principi de la cristal·lografia, tractat per l’artista en clau poètica i com a generador de diversos camins creatius que conjuguen en bona part el gruix del seu recorregut artístic.

El seu treball pretén estudiar la polivalència del mitjà artístic i busca desafiaments cap a les regles de la naturalesa. Aquesta cerca li ha portat a conrear gran part dels arguments expressius presents en l’art dels nostres dies, des del dibuix a l’escultura, passant per la instal·lació, la creació sonora, el gravat o el llibre d’artista, sempre d’una manera híbrida.

La mostra es podrà visitar fins al 28 de maig en horari de 10 a 13h i de 17h a 20h tots els dies (excepte dilluns).

Sobre Mónica Fuster (Pollença-Mallorca, 1967)

Becada pel departament d’escultura de Saint Martins School of Arts de Londres i llicenciada en Belles arts per la Universitat de Barcelona, la seva trajectòria és àmplia i li ha portat a exposar les seves obres al voltant del món. Paral·lelament al desenvolupament de projectes a l’espai, realitza fotografies i obra sobre paper (dibuix, gràfica i llibres d’artista), a través dels quals completa i complementa gran part de les seves propostes.

Mónica Fuster es caracteritza per la seva inesgotable voluntat d’experimentar nous formats i és reconeguda per les seves instal·lacions i projectes site specific, que s’articulen sobre un eix temàtic para des d’allí desplegar-se en múltiples facetes. Ha centrat gran part de les seves propostes artístiques entorn a l’estudi dels fenòmens naturals, dels quals destaquen els recents projectes “Incertesa” i “Levitacions”.