La Unió Musical de Marratxí premia a la Fundació Baleària per la seva promoció cultural

La Unió Musical de Marratxí ha guardonat la Fundació Baleària per la seva promoció cultural als territoris on opera la naviliera. L’agrupació musical va entregar el premi a Ricard Pérez, gerent de la Fundació, i Guillermo Alomar, director de Flota, durant el concert dedicat a Santa Cecilia, que va oferir ahir a la Parròquia de Nostra Senyora del Carme, a la mateixa localitat. Es tracta d’un premi que l’entitat atorga per segon any a l’organisme que més treballa en favor de la cultura al municipi de Marratxí i a tota l’illa de Mallorca.

El principal programa cultural de la Fundació Baleària és l’anomenat Llonges de la Cultura, que es basa en organitzar exposicions d’artistes balears, valencians, catalans i d’altres zones geogràfiques on opera la naviliera a sales i museus repartits precisament per aquests territoris. Actualment exposa a sales a Dénia, Pedreguer, Pego o El Verger (tots municipis de la província d’Alacant), però també ha realitzat mostres a molts altres punts, com Eivissa, Mallorca, Menorca o fins i tot a Orà (la segona ciutat més important d’Algèria). A més, la Fundació col·labora amb tot tipus d’entitats d’àmbit cultural: bandes de música, grups de teatre, artistes, etc.

Pel que respecta a la Unió Musical de Marratxí, cal remarcar que és una entitat que va ser creada a l’any 1990 i que ha participat a esdeveniments i certàmens no sols a les Illes Balears sinó també a altres punts del territori nacional. Cal destacar que a l’any 2014, la banda de música va oferir un concert a Baleària Port a Dénia, la seu central de la naviliera, amb motiu dels 10 anys de la creació de la Fundació Baleària.