L’exposició ‘Mèdousa’ de Doralice Souza arriba al Verger de la mà de la Fundació Baleària

La Fundació Baleària inaugura aquest dissabte a les 19:30h a la Torre dels Ducs de Medinacelli, al Verger, l’exposició de pintura Mèdousa de l’artista eivissenca Douralice Souza que es podrà visitar fins al 30 d’octubre.

L’obra representa una simbiosi artística moderna entre mitologia i realitat. Souza recupera un dels éssers marins més bells, arcaics i enigmàtics per evocar amb elegància el mite grec de la Gorgona. Les meduses es converteixen en un element iconogràfic de vida i mort. Amb aquest treball, l’artista recupera la seu vessant més espiritual inspirant-se en la naturalesa i donant continuïtat a la seva sèrie Metamorfosi.

La mostra es divideix en dues parts. En la primera predomina la intensitat del negre barrejat amb blaus en composicions de gran format on destaquen el moviment, el volum i la perspectiva. Aquí les figures s’integren sobre un fons difuminat endinsant a l’espectador a un món de misteri i reflexió. En la segona, es reflecteix un altre tipus de meduses que, pintades sobre fusta i en un format més petit, destaquen pels seus colors vius i les seves línies senzilles. Es tracta d’obres de gran espontaneïtat i frescor on l’artista evidencia la seva versatilitat plàstica segons la tècnica i l’estil utilitzat.

Sobre Douralice Souza

És llicenciada en Belles arts i ha obtingut nombrosos premis i esments especials en reconeguts certàmens de pintura jove i art emergent. Ha participat com a jurat en diferents convocatòries de pintura i disseny de l’illa pitiusa. La seva obra s’ha exposat, tant de manera individual com a col·lectiva, a Eivissa, Mallorca, València, Alcant i Madrid dins de l’àmbit nacional i a Moscou i Berlín a nivell internacional.