Més de 13.000 persones van assistir a les activitats culturals organitzades per la Fundació Baleària en 2017

Amb un pressupost de quasi un milió d’euros, l’entitat va signar 57 convenis i va participar en 441 accions

En 2017, la Fundació Baleària va organitzar 78 actes culturals (exposicions, concerts, presentacions literàries…) en els centres que gestiona directament (És Polvorí a Eivissa i Baleària Port a Dénia), als quals van assistir més de 13.000 persones. A més, va col·laborar en altres 115 esdeveniments celebrats en altres centres culturals que formen part del seu programa ‘Llonges de la Cultura’, que faciliten l’intercanvi d’expressions culturals entre els diferents territoris en els quals opera la naviliera. D’altra banda, l’entitat va signar 57 convenis de col·laboració amb entitats, i va invertir quasi un milió d’euros en 441 accions, entre les quals va organitzar directament i les que va recolzar.

En l’àmbit cultural, en 2017 van destacar activitats com la tertúlia sobre humanitats, empresa i ODS celebrada a Dénia, o la signatura de convenis amb la Universitat d’Alcant i la Fundació Caja Mediterráneo per a realitzar activitats conjuntes. En total es van recolzar 251 activitats culturals, de les quals 122 van ser en les Balears, 73 a la Comunitat Valenciana i 42 a Ceuta, entre altres.

Respecte als programes mediambientals, destaquen Expedicionaria i el buc solar La Panseta. El primer és un projecte de sensibilització i educació ambiental dirigit a estudiants de Secundària (en 2017, van participar 420 estudiants de 12 centres educatius); mentre que el segon és una barca solar gratuïta que connecta el port de Dénia amb la ciutat, que va realitzar en 2017 més de 17.000 viatges, amb un total de 50.000 passatgers.

En el programa Baleària Solidària, cal destacar que els 152 voluntaris corporatius de la naviliera (un 23% més que l’any anterior), van organitzar i van participar en 17 activitats de caràcter solidari, com la Caminada Solidària Magic Line, el projecte Visió sense Fronteres (que va realitzar quasi 400 revisions oftalmológicas a menors amb el risc d’exclusió social) o donacions de material humanitari a diverses entitats.

Finalment, l’any passat es va crear el programa Baleària Saludable, centrat a potenciar la salut i la pràctica esportiva. Així, 75 empleats van participar en excursions de senderisme a Dénia, es van organitzar jornades sobre esport i salut, i es va patrocinar a diversos equips de diversos esports de les Balears i la Comunitat Valenciana.

D’altra banda en 2017, igual que la naviliera, la Fundació Baleària va ampliar el seu àmbit d’actuació i va començar a orientar-se pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la Unesco, definint com a línies d’acció principals la contribució al desenvolupament sostenible dels territoris en els quals actua, l’elaboració d’ofertes de turisme sostenible i la conservació del medi ambient.