Mostra d’escultures en fusta de Julio Palacios, el novembre a la Torre d’El Verger

La Torre dels Ducs de Medinaceli (El Verger) acollirà des de divendres 3 de novembre l’exposició ‘Escultures’, de Julio Palacios (Santander, 1941).

La mostra, organitzada per la Fundació Baleària, oferirà una retrospectiva sobre el diàleg de l’autor amb la fusta, eix essencial de la seua producció escultòrica.

Consagrat durant anys a l’arquitectura, el caràcter vital i enèrgic de Palacios ha propiciat una important activitat artística paral·lela, amb incursions significatives en la pintura, la fotografia i més recentment en l’escultura.

La diversitat de la seua obra mostra multitud d’influències i inquietuds experimentals, des de l’art primitiu sud-americà de les seues figures antropomòrfiques fins a l’abstracció espacial, en clara referència i homenatge a l’escultura de Oteiza i Chillida. Una producció, a més, des de la qual Palacios predica en favor d’un art sostenible en benefici del medi ambient.

La mostra ‘Escultures’, de Julian Palacios, serà inaugurada divendres que ve a les 20.30 hores en la Torre dels Ducs de Medinaceli i podrà ser visitada fins al 29 de novembre.

La Torre dels Ducs de Medinaceli, un dels edificis més representatius d’El Verger, és l’últim espai incorporat a la xarxa de Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària, una iniciativa que ofereix una programació regular d’activitats culturals a Eivissa, Formentera, Menorca, Barcelona, València, Dénia i El Verger.