Ochoa Monzó: “La forma en què l’Administració gasta els seus diners serveix per fer política”

La segona conferència sobre RSC organitzada per la Fundació Baleària, el Consell d’Eivissa i la Pimeef es tanca amb un acord per organitzar una jornada sobre clàusules socials per a tècnics de l’Administració d’Eivissa.

Josep Ochoa Monzó, Director General de Responsablilitat Social i Foment de l’Autogovern de la Generalitat Valenciana, va posar especial recalcament en la “importància de la contractació pública com a eina estratègica de les administracions” en la jornada sobre Responsabilitat Social Corporativa que va organitzar ahir la Fundació Baleària juntament amb la Pimeef i el Consell d’Eivissa, i que es va centrar en les anomenades clàusules socials.

Les clàusules de responsabilitat social són una eina que permet la inclusió d’aspectes socials, ambientals i ètics en la contractació de serveis o subvencions. Ochoa Monzó va destacar que “la forma en què l’Administració Pública gasta els seus diners serveix per fer política” i va advocar per un ús “més eficient i eficaç dels diners públics”. En la jornada, que es va realitzar en Es Polvorí, també van participar el director insular de Turisme del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, la vicepresidenta de Pimeef, Consuelo Antúnez, i el director de Responsabilitat Social Corporativa de Baleària, Josep Vicent Mascarell.

Per a Ochoa Monzó, la normativa actual “és clara i permet incloure clàusules del tipus social, solament fa mancada voluntat”. El conferenciant ha estat el coordinador d’una guia pràctica per a la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació i en subvencions de la Generalitat Valenciana i el seu sector públic, que ahir va presentar a Eivissa. “La guia pretén ser una eina útil de treball per a l’aplicació de clàusules de responsabilitat social tant en la contractació com en subvencions, per a això s’ha inclòs tant el marc legal i jurídic com una àmplia selecció de clàusules tipus, exemples tant bones pràctiques com de males pràctiques, així com recomanacions”, explica. Ochoa Monzó va recordar que “hi ha certs governs, com el valencià, que està treballant en una llei, però també el balear, que aposten per aquest canvis en les contractacions i subvencions públiques”. La inclusió de clàusules socials és per a Ochoa Monzó “un camí sense tornada en el qual cal avançar perquè totes les contractacions públiques es regeixin seguint aquests principis”.

Acord per a una jornada tècnica
Tant el director insular de Turisme del Consell, Vicent Torres, com el regidor de Benestar Social i Cooperació del Ajuntament d’Eivissa, Joan Ribas, es van mostrar molt interessats a poder aprofundir en aspectes concrets de les clàusules socials. Així es va acordar que la Fundació Baleària, el Consell d’Eivissa i el Ajuntament d’Eivissa, juntament amb Ochoa Monzó, organitzaran una jornada tècnic-pràctica per als tècnics relacionats amb les contractacions i subvencions, polítics i empreses proveïdores. “El govern valencià col·laborarà en tot el que necessitin”, va assegurar Ochoa Monzó.