Llonges de la Cultura

És una xarxa d’espais propis o en col·laboració amb tercers, que facilita l’intercanvi d’expressions culturals entre els diferents territoris en els quals opera la naviliera.

La Fundació Baleària gestiona diverses sales d’exposicions en col·laboració amb altres entitats a través del programa LLonges de la Cultura per a facilitar i dinamitzar l’intercanvi d’expressions culturals entre els diferents territoris on Baleària és present.

EL VERGER – Torre dels Ducs de Medinaceli

La Torre dels Ducs de Medinaceli és la primera Llonja de la Cultura oberta a la Marina Alta. La particularitat històrica de la sala, amb l’antiga torre com un dels últims vestigis del Palau dels Ducs de Medinaceli, la converteix en una de les més belles de la zona.

DÉNIA –  Sala El Taller Túria, Els Magazinos

Llonja de la Cultura situada en l’espai gastronòmic i cultural de Els Magazinos de Dénia. Les característiques de la sala, antiga ferreria de la fàbrica de joguets de José Monllor així com la seua estratègica situació, la converteixen en un dels llocs més transitats de la ciutat.    Organitzem exposicions temporals que, amb una duració mensual manifesten el caràcter mediterrani a través d’una representació d’artistes i temes vinculats amb el nostre territori. També col·laborem en l’organització d’altres exposicions situades en el restaurant A la fresca

PEDREGUER –  Casa de la Cultura

Al juny de 2019 s’inaugura aquesta nova Llonja de la Cultura gràcies a l’acord de col·laboració amb l’Ajuntament de Pedreguer.

La sala ocupa un espai de planta rectangular amb una característica teulada de dos aiguavessos, ocupant la sala polivanlent del segon pis de la Casa de la Cultura, que va ser l’antic col·legi de Sant Tomàs d’Aquino construït a la fi del segle XIX.

PEGO – Centre d´Exposicions Museu d´Art Contemporani

L’Ajuntament de Pego es va unir al programa Llonges de la Cultura al gener de 2019, des de llavors, s’han organitzat exposicions periòdiques. Aquest edifici de tres plantes és un dels exemples d’arquitectura civil de Pego

EIVISSA – Club Diario de Ibiza

Des del 2021 gestionem la programació mitjançant acord amb Diari d’Eivissa durant 4 mesos a l’any.

MENORCA – Ciutadella –  Espai Sant Josep Sa Nostra

L’Espai Sant Josep és una antiga església del segle XVII construïda sobre un temple anterior, del segle XV, dedicat a Sant Antoni. S’usa com a sala polivalent per a exposicions i concerts. Forma part de les Lloges de la Cultura des de l’any 2020 gràcies al conveni signat amb la Fundació Sa Nostra. Està situada al Carrer Sant Clara de Ciutadella.

CEUTA- Museo de Ceuta

El Museu de Ceuta situat al Paseo del Revellín núm. 30, ocupa un dels pavellons de l’antic quarter del revellín construït en 1900 pel Cos d’Enginyers Militars. En 1989 s’aprova la rehabilitació de l’edifici per a la ubicació del Museu, en este mateix any és declarat Bé d’Interés Cultural. Des de l’any 2022 es signa un conveni de col·laboració per exposar 2 vegades a l’any a les dues sales de la planta baixa dedicades a exposicions temporals.

ALGAIDA- sa Peixateria

Este espacio exposictivo de Algaida, municipio del plà de Mallorca, se incorpora en el programa LLonges de la Cultura el 2024. Este antiguo edificio de Sa Peixatería se rehabilitó para preservar el patrimonio y revitalizarlo para fines culturales. La Fundación Baleària colaborará 4 meses al año organizando exposiciones de artistas de otros territorios, para contribuir al intercambio cultural.

Si t’interessa exposar en alguna de les nostres sales, emplena el següent formulari:

Altres Espais amb els que col·laborem:

• Centre d’Art l’Estació, Dénia (Ajuntament de Dénia)
  • Cercle Artístic de Ciutadella, Associació Cercle Artístic de Ciutadella (Menorca)
  • CAC Ses Voltes, Ajuntament de Palma,Tres Serveis Culturals (Palma, Mallorca)
  • Casal Cultural Can Gelabert (Binissalem, Mallorca)
  • Sa Panxa (Formentera)
  • Espai Frumentària (Formentera)
  • Obra Cultural Balear (Formentera)