Retrospectiva del pintor mallorquí Tomeu Coll en És Polvorí de la Fundació Baleària

La mostra ‘Diàleg vertical’ s’inaugura aquest divendres a les 19:00

El pintor mallorquí Tomeu Coll mostrarà per primera vegada una retrospectiva de la seva obra pictòrica en l’exposició que s’inaugura aquest divendres 1 de desembre a les 19:00 a l’espai Es Polvorí de Dalt Vila. Aquesta mostra està organitzada conjuntament per la Fundació Baleària, que gestiona l’espai, i el Govern de les Illes Balears.

Tomeu Coll (Lloseta, 1979), designat Creador Jove del 2010 per la Conselleria de Cultura i Educació de Balears, presenta a Eivissa el projecte expositiu Diàleg vertical, que inclou quadres amb tècnica mixta tant sobre tela com sobre paper. La mostra està formada per obres de diferents sèries, realitzades en diferents anys, i que han estat exposades a Palma, Madrid, Barcelona o Nova York, entre uns altres. Així, es pretén establir un diàleg entre diferents pretextos creatius, que han sofert diferents variacions en les tonalitats de color terra típiques de la seva obra, o en les textures, simbologia i tractament de la figuració.

Concerts de desembre

La Fundació Baleària també té previstes dues actuacions musicals els dos primers dissabtes de desembre, a les 19:00. Així, aquest dissabte actuaran Joana Gomila i Laia Vallés, que presenten el seu disc Folk Souvenir, una reformulació de les cançons populars mallorquines. Produït per Jaume Manresa (Antonia Font), és un dels treballs més atrevits i brillants, i alhora respectuosos, que s’han fet a partir de la música tradicional de Mallorca. D’altra banda, el dissabte 10 pujaran a l’escenari Talps, un grup de Borriol (Castelló), nascut en 2014 i que presentarà el seu primer disc, Simetries.