Baleària Solidària revisa la vista a ciutadans marroquins en risc d’exclusió social

La Fundació Baleària i l’ONG Visió Sense Fronteres han realitzat una expedició humanitària al Marroc per a prevenir la ceguesa en sectors desfavorits de la societat alauita.

Els voluntaris es van desplaçar a principis d’octubre a les localitats de Tànger i Tetuan. Al llarg de quatre dies van revisar la vista a més de dues-centes persones, en la seua gran majoria menors, i van lliurar una dotzena d’ulleres graduades.

En l’expedició van participar els voluntaris de Baleària Ana Cascales, Carlos Nau i Antonio Monfort, que van realitzar labors d’assistència bàsica en optometria en suport dels membres de l’ONG Manuel Cervera i Raquel Pérez.

El primer dia de treball es va desenvolupar a Tànger, en els col·legis catòlics dels Franciscans de la Creu Blanca, que ofereixen educació per a menors desfavorits i atenen a famílies en risc d’exclusió social. Posteriorment, la delegació de voluntaris es va desplaçar a Tetuan, per a realitzar revisions oculars en l’Hospital Español per a xiquets abandonats de l’Associació Amalal Atfal i l’Associació de la Diabetis.

L’activitat, fruit del compromís de Baleària amb la millora de les condicions de vida dels territoris on opera, té lloc en el marc del programa ‘Xiquets de Tànger i Tetuan’ de Baleària Solidària. La iniciativa va arrancar en 2009 amb la recollida de material humanitari en totes les delegacions de la naviliera i s’ha prolongat en el temps a través de diversos lliuraments de material, viatges d’assistència solidària o accions puntuals, com la recaptació d’1.000€ per al tractament d’un menor de Tetuan.