La Fundació Baleària celebra el IV ‘Encontre de poetes dels Pitiüses i del País Valencià’

Una vintena d’autors de la literatura en català han oferit un recital de poesia en l’estació marítima de Dénia

La Fundació Baleària va reunir dissabte passat a Dénia a valors reconeguts i noves promeses de la literatura en català en el IV Encontre de poetes dels Pitiüses i del País Valencià. La Sala Jauja, en Baleària Port, ha donat veu a diversos autors que han oferit una mostra heterogènia de la poesia en català que es produeix en l’actualitat a les dos bandes del Mediterrani.
La trobada s’ha celebrat en el marc del programa Un Mar de Paraules de la Fundació i compta amb el suport de la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta (MACMA) i del Institutd’Estudis Eivissencs (IEE), que ja va atorgar en 2015 la Menció a la Producció Cultural Sant Jordi a aquest cicle d’activitats, que subratllen la confluència entre la literatura i el mar. Una referència per a la poesia en català que, en paraules de Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària, “ens permet reforçar els llaços històrics de les illes amb Dénia i València a través de la cultura”.
En la seva quarta edició, el Encontre de poetes de les Pitiüses i del País Valencià ha volgut destacar la diversitat de propostes que ofereix avui la poesia en català, des del recital clàssic a la poesia d’avantguarda, passant per models híbrids que combinen música i versos.
L’acte ha comptat amb la participació dels poetes valencians: el duo Josep Orihuel-Claudia Ortolà i els autors Salvador Bolufer, Elvira Cambrils, Maria Seguí, Pepa Guardiola, Joan Mestre, Carles Vicent Siscar i Jovi Lozano-Seser.
El dienense Jovi Lozano-Seser, que ha coordinat la participació dels els autors valencians, celebra les possibilitats d’aquest intercanvi cultural entre poetes, que a més “permet acostar la poesia als ciutadans d’una manera atractiva i lluny de la solemnitat escènica dels teatres”.

En aquest mateix sentit, Carles Fabregat, autor barceloní establert a Eivissa, destaca la implicació del públic en aquests recitals “una cerimònia exquisidament comunitària que crea una màgia en tots els recintes on es fa, pel que necessita de la complicitat de tots els elements, la paraula, els oïdors i els poetes”.

Per problemes meteorològics els poetes pitiusos no es van poder desplaçar a Dénia per assistir a la quarta trobada d’escriptors organitzada per la Fundació Baleària, i que es va dur a terme solament amb els autors de la Comunitat Valenciana.