La Fundació Baleària destina 500 euros obtinguts en un concert solidari a un projecte de reintroducció de l’Àguila Pescadora

Amb els beneficis del concert es començarà a elaborar 150 litografies de l’autor Joan Castejón amb la finalitat d’obtenir més fonsLa Fundació Baleària destinarà els 500 euros recaptats en el concert que el passat mes de febrer van oferir els grups Projecte Mut i Gin Lemon’s en la sala Jauja de Baleària Port, davant més de 100 assistents, a la realització de 150 litografies de l’autor Joan Castejón, els beneficis del qual es destinaran al projecte Reintroducció de l’Àguila Pescadora en la comarca de la Marina Alta i La Safor.
Es tracta de 150 obres gràfiques seriades, signades i intervingudes per l’autor Joan Castejón que, amb un preu de 100€ per peça, aniran destinades a recaptar més fons per a poder desenvolupar aquest projecte mediambiental. Les obres podran adquirir-se pròximament en diversos punts de venda físics de la zona de la Marina Alta, com la Llibreria Publics o Ivars Quadres, així com a través de la web de Magic & Nature.
El projecte al que aniran destinats els beneficis persegueix establir les bases per a plantejar la creació d’una població estable d’àguiles en la Marina Alta i La Safor que siga capaç d’aparellar-se amb les quals ja nidifiquen a Balears i altres zones del Mediterrani com Sicília, Còrsega, Sardenya, Itàlia i França. L’èxit del programa permetria recuperar una espècie que es va donar per extingida fa quatre dècades i que fins ara només ha sigut possible reintroducir amb èxit en l’Estret, Portugal i el País Basc.
Està previst que aquest estiu arranque el projecte mitjançant la solta de pollastres en dos dels tres parcs naturals de la zona: els penya-segats del cap de Sant Antoni, i l’aiguamoll del parc natural del Marjal de Pego-Oliva.
La iniciativa d’aquest projecte és de Magic & Nature, com a col·laborador de l’equip tècnic del CSIC i la Fundació Migres, així com de Acció Ecologista Agró. També participen la Conselleria de Medi Ambient i els ajuntaments de Pego, Oliva, Xàbia i Dénia.
Aquest projecte explica, a més, des dels seus inicis amb la col·laboració de la Fundació Baleària en el seu compromís amb el medi ambient. Prèviament s’han dut a terme altres dues accions de captació de fons per a aquest estudi: una en 2012 en la qual es van vendre samarretes, i una altra en l’estiu de 2017, quan es van instal·lar guardioles per a realitzar donacions en La Panseta, el vaixell solar de Baleària que uneix el centre de Dénia amb Baleària Port.