La Fundació Baleària i la UIB col·laboraran en el projecte BiodiBal de protecció de la biodiversitat de les Illes Balears

L’entitat social de la naviliera col·laborarà amb el transport dels investigadors i en la creació de material divulgatiu

La Fundació Baleària i la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balearssignen, el dilluns 10 de juny, un acord de col·laboració pel qual la Fundació Baleària s’adhereix al projecte BiodiBal, facilitant el desplaçament entre illes de material i dels investigadors de la UIB que duen a terme les campanyes de seguiment de la biodiversitat. Ambdues institucions col·laboraran en el marc del projecte de seguiment de la biodiversitat, i es comprometen a crear activitats i material divulgatiu i informatiu sobre la biodiversitat de les illes Balears. Avui el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez Ivars, i el Rector de la Universitat de les Illes Balears i president de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, el doctor Llorenç Huguet, han signat aquest acord.

La UIB fa habitualment les campanyes d’inventari i de seguiment de la biodiversitat de les illes Balears de la Xarxa Balear de Seguiment de la Biodiversitat, sota la direcció del doctor Samuel Pinya Fernández, cap del Grup d’Ecologia Interdisciplinària, en el marc del projecte BiodiBal. Aquest grup s’encarregarà de preparar material divulgatiu i informatiu per als usuaris dels vaixells de Baleària i col·laborarà amb la Fundació Baleària en la redacció de continguts informatius per a la revista Entreolas i per a qualsevol mitjà de comunicació corporatiu de la naviliera. Així mateix, impulsarà la captació de recursos per al desenvolupament de projectes de divulgació i recerca sobre la biodiversitat de les illes Balears conjuntament amb la Fundació Baleària adreçats als usuaris dels vaixells.

L’acord té una durada de tres anys amb possibilitat de pròrroga.