La Fundació Baleària inaugura a Ceuta l’exposició col·lectiva ‘25 anys Baleària’

• La mostra ret homenatge a la història de la naviliera amb un recull d’obres d’artistes de la Mediterrània
  • El ceutí Alejandro Pedrajas és un dels autors que signa en aquesta col·lectiva

L’exposició 25 anys Baleària desembarca a Ceuta per commemorar la trajectòria de la companyia de transport marítim que aquest any celebra un quart de segle. La mostra s’inaugurarà aquest divendres, dia 24 de novembre, a les 19 hores al Museu del Revellín, i es podrà visitar fins al 7 de gener del 2024.

Aquesta col·lecció reuneix les obres de diversos artistes procedents de diferents punts de la Mediterrània: les Illes Balears, la Comunitat Valenciana, Andalusia i Ceuta. A més, en aquesta exposició participa l’artista ceutí Alejandro Pedrajas, que duu a terme la seva tasca artística des de l’any 2000 i és autor de diverses escultures presents a la ciutat.

La pluralitat d‟orígens dels artistes implicats pretén continuar impulsant l‟intercanvi d‟idees, el desenvolupament cultural i la convivència entre les poblacions dels territoris que uneixen la naviliera. Cada autor ha creat exclusivament una obra fidel al seu estil artístic, recollint així una mostra de diverses disciplines, entre les quals destaquen la pintura, l’escultura, la fotografia i la ceràmica.
L’exposició és un reconeixement especial a la promoció cultural que ha realitzat durant aquests gairebé 20 anys la Fundació Baleària, facilitant l’intercanvi cultural entre artistes de territoris on opera la companyia.

Ricard Pérez, president de la Fundació Baleària, ha destacat que «Baleària sempre ha estat vinculada a la cultura ia les arrels de tots els territoris on és present» i ha subratllat que «aquesta exposició no només repassa la història de Baleària, sinó que hi contribueix a l’intercanvi cultural, a la cohesió social i al benestar dels ciutadans», ha assegurat Pérez.

Aquesta mostra neix amb el propòsit de viatjar pel mar i celebrar el 25è aniversari de la naviliera a través de les Llotges de la Cultura de la Fundació Baleària. L’exposició es va estrenar a l’abril a Eivissa, es va exhibir durant el mes de maig a l’Espai Sant Josep de Ciutadella (Menorca), al juny va passar per Mallorca ia l’octubre es va poder visitar a Dénia. Després de la vostra estada a Ceuta, l’exposició viatjarà fins a Melilla.

A més del ceutí Alejandro Pedrajas, en aquesta col·lectiva hi participen els valencians Zingraff, Joan Castejón, Xavi Garcia, Ramon Pérez Carrió, Ximo Canet, Empar Boix i Francisca Revert; els mallorquins Joan Costa, Natatxa Lebedeva, Tomeu Canyellas, Joan Pascual, Xisco Ramis i Mariano Mayol; els menorquins Zulema Bagur, Florit Nin i Paca Florit; els eivissencs Carles Guasch, Maria Català i Diana Bustamante, i els andalusos Ana Uceda i Ángel Zabala.

L’exposició es podrà visitar fins al 7 de gener del 2024 al Museu del Revellín, ubicat al Passeig del Revellín número 30 de Ceuta. L’horari d’obertura és de dimarts a dissabte de 10 a 14 hi de 17 a 20 h, i els diumenges i festius d’11 a 14 h.