La Fundació Baleària llança la 4a edició de SolidaritzARTE amb motiu del Dia de l’Eliminació de la Violència contra la Dona

• L’organització ha posat a la venda bosses de cotó, làmines, tasses i catifetes de ratolí en favor de l’associació Matria (Dénia)
  • El disseny, realitzat per l’artista alacantí Xavi García, representa una nena amb els braços oberts com a símbol de la lluita contra la violència de gènere

La Fundació Baleària arrenca la quarta edició de SolidaritzARTE posant a la venda bosses de cotó orgànic, tasses, catifetes per al ratolí de l’ordinador i làmines per a emmarcar amb l’objectiu de recaptar fons destinats a l’associació Matria. Aquesta entitat sense ànim de lucre formada per dones de Dénia treballa des de 2008 contra la violència de gènere mitjançant diferents accions reivindicatives i educatives, col·laborant i organitzant tallers en centres educatius i socials.

Com en les edicions anteriors, el projecte SolidaritzARTE combina la solidaritat amb l’art. Enguany el disseny il·lustrat en els productes són de l’artista Xavi García, activista de Monòver (Alacant) contra la violència masclista. L’obra donada per García representa una nena amb els braços oberts com a símbol de la lluita contínua de les dones contra la violència de gènere. Aquesta nova edició de Solidaritzar-te promou aconseguir la igualtat de gènere i empoderar a totes les dones i les nenes, tal com fixa el punt número cinc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) marcats per la Unió Europea, principis que la naviliera Baleària ha pres com a full de ruta en les seves actuacions des de fa anys.

D’aquesta manera, la Fundació Baleària també contribueix a fomentar i donar visibilitat a la creació artística i a la difusió cultural, com ho ha fet en els anys anteriors amb els artistes Doralice Souza (Eivissa), Joan Pascual Roca (Mallorca) i Ana Politakis (Dénia). L’associació Matria se suma a la llista d’entitats sense ànim de lucre que han participat d’aquesta iniciativa de la Fundació Baleària, entre elles, Save the Children Melilla, la Federació Espanyola d’Alzheimer i l’Associació Pro-deficients Psíquics de Dénia i la Marina Alta.

Cal destacar que aquest projecte s’ha posat en marxa gràcies al grup de voluntaris corporatius de la Fundació Baleària. El preu és de 10€ la bossa, 7€ la tassa, 7€ la catifeta per al ratolí de l’ordinador i 3€ les làmines d’A4 i 2€ les d’A5. A més, si es compra el pack de bossa i tassa o bossa i catifeta per a l’ordinador, s’ofereix un preu especial de 15€. Per a adquirir aquests productes s’ha de contactar a través del correu electrònic fundacio@fundacio.balearia.org.