Persianes amb Art

És un projecte que pretén transformar l’espai públic a través de l’art, mitjançant la intervenció de les persianes de les cases del municipi d’Els Poblets. La persiana és un element decoratiu i funcional, típic de la cultura mediterrània, que cobreix les finestres i les portes de les cases. Històricament, s’ha utilitzat per protegir de la llum, la calor i l’aigua de la pluja però,  a més a més, és un producte amb aparença artesanal i sostenible que té moltes possibilitats decoratives. En conseqüència, aquest aspecte el fa idoni per a convertir-lo en llenç i transformar-lo en una obra d’art.

Aquesta proposta naix de la col·laboració entre l’Ajuntament d’Els Poblets, l’Associació Art amb B i la Fundació Baleària, amb la voluntat d’impulsar un esdeveniment que faça servir l’art com a ferramenta de transformació social, que propicie el diàleg a través de la creativitat i que s’arrele al territori.

La intervenció de les persianes de les façanes de les cases, permet apropar l’art als habitants del municipi i als visitants que arriben al nostre territori. Aquesta interacció directa i propera amb els diferents públics,  genera un impacte que pot afavorir debats diversos, convidar a la reflexió i estimular el coneixement.

A més a més, la participació dels veïns que cedeixen les seues persianes i dels artistes que les intervenen, afavoreix l’intercanvi cultural entre els territoris i les persones, aspecte que reforça la voluntat integradora i transformadora del projecte i que constitueix un dels principals objectius de la Fundació Baleària.

Aquest projecte també té un rerefons social, ja que per cada foto etiquetada amb el hashtag #persianesambart es destinarà 1 € a un projecte de la Fundació Vicent Ferrer.

Aquesta és la primera edició d’un encontre que tenim intenció d’anar consolidant a poc a poc, com a referent d’un festival d’art urbà participatiu i integrador, que millore la societat a través de la cultura. En definitiva, un encontre que fomente la convivència, la col·laboració i l’intercanvi entre veïns, artistes, associacions, turistes i organitzadors a través de l’art.

PERSIANES AMB ART 2023

Artistes que han participat: