Ferran Torrent, recomana

Espai de recomanació literària mensual impulsat per la Fundació Baleària en col·laboració amb l’escriptor Ferran Torrent que pretén introduir-nos en la literatura contemporània de la mà d’aquest escriptor i periodista valencià.

Ferran Torrent ens proposarà lectures a partir d’una selecció literària que abasta una àmplia gamma de gèneres, estils i temàtiques. Compartirem mensualment aquestes recomanacions de llibres seleccionats acuradament per Torrent, qui ens guiarà a descobrir tresors literaris que ens inspiraran, emocionaran i ens convidaran a reflexionar.

Esperem que aquesta iniciativa cultural, tinga una bona acollida i ajude a descobrir noves i interessants lectures entre els seguidors de la Fundació Baleària.

Ferran Torrent i Llorca (Sedaví, 1951)

És un escriptor i periodista valencià, un dels més prolífics en llengua catalana gràcies al fet que ha assolit una alta xifra de vendes. El gènere que més ha treballat és el de la novel·la negra i un dels trets més característic dels seus escrits és que fa ús de les variants valencianes. Fou finalista del premi planeta el 2004 amb La vida en l’abisme, novel·la que va portar al cinema Ventura Pons. A part és autor d’obres de teatre, reportatges sobre ciutats i col·laborador a diferents mitjans de comunicació (El TempsAvuiEl PeriódicoAra).

RECOMANACIONS FEBRER:

Un llibre que parla de les ments brillants del segle XX, entre d’ells, Janos Neuman, un hongarès que deien que era la persona més intel·ligent del món.

Aquest llibre parla dels radicals de la il·lustració, els enciclopedistes que es jugaven la vida per dur la cultura a la gent. Un llibre divertit i formatiu.