Projecte “Col·lisions”

La Fundació Baleària col·labora amb el projecte “COL·LISIONS” amb l’associació TURSIOPS, entitat d’investigació marina que té com a missió l’estudi dels cetacis i les seues amenaces a Balears, perquè les mesures de gestió puguen estar basades en el coneixement científic.

Aquest projecte  pretén conéixer la distribució i l’ús de l’hàbitat de cetacis, i especialment del catxalot, en la Demarcació Marina Llevant-Balear amb la finalitat de crear i testar un programa de mesures que disminuïsca els riscos de col·lisió.

Una part d’aquest projecte consisteix en la realització d’embarcaments en ferri per a l’albirament de cetacis en col·laboració amb Baleària. Aquesta és una eina àmpliament utilitzada que permet observar les pautes d’actuació d’algunes espècies davant la presència de vaixells, amb l’objectiu de proveir de directrius per a la minimització de l’impacte de les col·lisions.

El mostreig engloba 4 rutes realitzades per la flota de Baleària: Palma – València; Palma – Eivissa – València, Palma – Eivissa – Dénia; i Palma – Barcelona. Durant els embarcaments, l’equip format per tècnics i voluntaris de Tursiops s’encarrega de la presa de dades ambientals, dades sobre embarcacions i la detecció i identificació de cetacis presents en la ruta.