SOLIDARIZARTE

Art, solidaritat i medi ambient, s’uneixen en aquest projecte amb el qual la Fundació Baleària contribueix, amb finalitats solidàries, a afavorir la promoció de la cultura artística i el respecte pel medi ambient.

SolidaritzArte és un projecte que s’emmarca en l’àrea d’acció Baleària Solidària, amb l’objectiu de donar suport a altres organitzacions sense ànim de lucre que treballen amb col·lectius desfavorits i promoure accions i projectes per a millorar la qualitat de vida de la població en el seu territori d’actuació.

Mitjançant esta acció s’uneixen tres elements clau, la promoció cultural a través de l’art, el respecte pel medi ambient i la col·laboració amb entitats socials. Està basat en la venda d’articles dissenyats per una artista que es poden adquirir amb una fi social. La finalitat és cedir els guanys de la venda a una entitat solidària seleccionada pels empleats.

En cada edició el disseny s’ha inspirat en algun dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), principis en els quals s’orienten les accions de la Fundació Baleària. En esta 4a edició hem inspirat el disseny en el ODS 5. Igualtat de Gènere i l’artista que participa és Xavi García de Monòver (https://artxavigarcia.com.)

En edicions anteriors van participar de Doralice Souza (Mallorca), Joan Pascual Roca (Mallorca) i Ana Politakis (Marina Alta). Cada artista va dissenyar una il·lustració que es va cedir de manera altruista per a realitzar diferents productes: samarretes, tasses i bosses. És en la campanya de Nadal quan s’organitza la venda d’estos productes i tots els beneficis es destinen a diferents associacions.

Edicions anteriors de SolidaritzArte: