Una mar sense Ploms

Projecte de col·laboració amb l’Associació OBESMAR (Observació i Estudi de la Mar) que consisteix en la recollida del plom que va acumulant-se en el litoral, procedent sobretot de la pesca esportiva.

El plom és un element altament contaminant que es troba present en moltes zones litorals com a conseqüència de la seua pèrdua per pescadors de canya. La retirada dels ploms és una acció que contribueix a la integritat dels nostres fons marins i a la salut de la mar i la vida marina.
Aquesta campanya pretén sensibilitzar a banyistes, però sobretot als practicants d’esnòrquel i bussejadors, convidant-los a participar retirant aquells ploms que es troben a la mar. OBESMAR ha instal·lat contenidors en centres de busseig i altres entitats col·laboradores, per facilitar que es dipositen els ploms, que posteriorment es retiraran i es traslladaran per al seu tractament i reciclatge.

Amb el plom recollit durant la campanya es realitzarà una escultura amb la intenció de sensibilitzar a la societat de la importància d’evitar l’existència de plom en la nostra mar.
Per a la realització d’aquest projecte col·laborem també amb altres entitats com: la fundació Salom SabarLaMarinaPlaza, l’Estació Científica Montgó i centres i clubs de busseig així com de totes aquelles entitats que vulguen adherir-se a aquesta iniciativa necessària per a la regeneració del nostre litoral.