Uns 850 alumnes participen del programa Històries de ‘La Panseta’ de la Fundació Baleària i el grup de teatre Marfull

Des de finals de setembre fins a meitat de maig, xiquets i xiquetes de col·legis de la Marina Alta participaran en activitats de contacontes al vaixell solar i a Baleària Port

L’embarcació solar La Panseta i l’estació marítima Baleària Port seran escenari de diverses excursions escolars en una nova edició del programa Històries de La Panseta, que organitzen en col·laboració la Fundació Baleària i el grup de teatre Marfull des de fa sis anys, i que es basa en realitzar visites teatralitzades al port de Dénia.

Uns 850 alumnes de col·legis de la Marina Alta passaran per la dàrsena i les instal·lacions de la naviliera en aquesta iniciativa que aquest curs ha començat a principis d’octubre i que durarà fins al mes de maig de 2020. Els actors del grup de teatre amenitzen la visita caracteritzats de pirates i transporten als xiquets i xiquetes a una època passada on aquest port tenia una importància estratègica a la Mediterrània. Els joves, que tenen entre 4 i 11 anys, aprenen les curiositats d’aquest enclavament i també coneixen La Panseta, embarcació de Baleària que navega a les aigües portuàries gràcies a l’energia solar.

Més enllà de la volta pel port, els xiquets també visiten la terminal marítima, des d’on s’embarca als vaixells de Baleària, on es realitza una sessió de contacontes.

A aquesta edició participen els col·legis públics Pare Pere de Jesús Pobre, Cervantes i Montgó de Dénia, el col·legi de La Xara, el de Gata de Gorgos, així com el Mestral de Benidoleig, Les Marjals d’Ondara i el Graüll de Xàbia. En les dues últimes edicions del programa van participar uns 1.700 joves estudiants, tots ells d’escoles de la comarca i de comarques properes.