MATRIA

Col·lecció de poesia femenina contemporània espanyola i marroquí.

La Fundació Baleària i la ‘Asociación de Amistad Andaluza Marroquí – Foro Ibn Rushd’ han llançat aquest projecte cultural consistent en el lliurament gratuït als passatgers dels vaixells de Baleària que uneixen Espanya i el Nord d’Àfrica d’uns quaderns de poesia femenina contemporània espanyola i marroquina a fi de donar a conèixer la creació literària que desenvolupen les més destacades poetes de totes dues riberes, a manera de metàfora del progressiu acostament entre tots dos països.

Estos quaderns, distribuïts mensualment en els nostres vaixells, destaquen l’obra d’escriptores de totes dues nacionalitats, seleccionades per la ‘Asociación de Amistad Andaluza Marroquí – Foro Ibn Rushd’. El quadern amb el text mensual d’una poeta s’ofereix en la seva llengua vehicular i amb traducció a l’espanyol (per a les poetes que escriuen en àrab, amazigh, dariya o francès) o a l’àrab (per a les poetes espanyoles). Les traduccions són a càrrec de la professora Salma Moutaouakkil, de la Universitat de Marràqueix. El text es complementa amb una imatge de portada coordinada per la Fundació Baleària, també realitzada per artistes plàstiques espanyoles i marroquines, que han cedit les seves obres en favor d’aquesta causa. A més de la seva distribució en els ports, s’entreguen en els col·legis espanyols al Marroc, en col·laboració amb l’Ambaixada d’Espanya.